Dersin Adı | Yönetmenlik |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CDM 325 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | ||||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere bir film setinde yönetmen olarak hareket etmeleri için gerekli uzmanlık becerilerini vermeyi amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders bir film yönetmeni için gerekli olan davranış, bilgi ve becerilere odaklanır.\nDeğerlendirme stüdyo eleştirileri, ödev ve projeler üzerinden yapılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sette yönetmenin ekibi ve tanımları | Kang-bok, L. (Yapımcı) & Bong Joon, H. (Yönetmen). (2003). Salinui Chueok [Film] Güney Kore : CJ Ent. |
2 | Storyboard | Fotoğraflarla bir öykü anlatmak |
3 | Storyboard | Kennedy, K. (Yapımcı) & Spielberg, S. (Yönetmen). (2005). Munich [Film] ABD : DreamWorks |
4 | Oyuncu konumlandırma | Storyboard çalışması |
5 | Oyuncu konumlandırma | Willimon B. (Yazar), & Fincher, D. Yönetmen). (1 Şubat 2013). Chapter 1. [Dizi Bölümü] House of Cards. Los Angeles : Netflix |
6 | Oyuncularla çalışmak | Konumlandırma çalışması |
7 | Oyuncularla çalışmak | Atakan, Z. (Yapımcı) & Ceylan, N.B. (Yönetmen). (2011). Bir Zamanlar Anadolu’da [Film] Türkiye : ZeynoFilm |
8 | Film çözümleme - Sahne dökümü | Proje geliştirme dosyası |
9 | Film çözümleme - Sahne dökümü | Broderick, J. (Yapımcı) & Villeneuve, D. (Yönetmen). (2013). Prisoners [Film] ABD : Madhouse Ent. |
10 | Yönetmenler için kurgu | Film inceleme |
11 | Ön yapım | Claybourne, D. (Yapımcı) & Bahr, F. (Yönetmen). (1991). Heart of Darkness: A Filmmaker’s Apocalypse. [Belgesel]. ABD : American Zoetrope |
12 | Ön yapım | Son proje için ön yapım dosyası |
13 | Film projesi için storyboard çalışması | Film projesi için hazırlık |
14 | Film projesi için storyboard çalışması | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Daniel Arijon, Grammer of the Film Language Silman-James Pr ; Reprint edition (1991) Steven D. Katz, Film Directing Shot by Shot: Visualizing from Concept to Screen Focal Press; 1 edition (July 31, 1991) Judith Weston, Directing Actors: Creating Memorable Performances for Film & Television Joseph V. Mascelli, The Five C's of Cinematography: Motion Picture Filming Techniques, Silman-James Pr; 1st Silman-James Press edition (June 1, 1998). Walter Murch, In the Blink of an Eye: A Perspective on Film Editing Silman-James Press; 2nd edition (August 1, 2001). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 15 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 2 | 35 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 6 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 2 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 | |
Proje | 1 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sinema, dijital ve etkileşimli medya alanlarındaki temel anlatısal biçimleri, bu biçimlere dair temel kavramları bilir. | X | ||||
2 | Yaratıcılığını, eleştirel düşünme yeteneğini, sinema ve dijital medya sanatlarına özgü ifade biçim ve araçlarını kullanarak anlatılar yaratır. | X | ||||
3 | Sinema ve dijital medya sanatlarında uzmanlık gerektiren teknik donanımları ve yazılımları yetkin bir şekilde kullanır | X | ||||
4 | Görsel-işitsel bir eserin yapım öncesinde, yapımında ve yapım sonrasında ihtiyaç duyulan senaryo yazımı, yapım planlaması, kamera kullanımı, ses kaydı, ışık ve kurgu gibi temel görevleri temel düzeyde ve bunlardan en az birini ileri düzeyde yerine getirir. | X | ||||
5 | Sinema ve dijital medyada nasıl anlam yaratıldığını; ekonomi, politika ve kültürün temsil rejimlerini nasıl etkilediğini; üretim, tüketim, dağıtım ve anlamlandırma süreçlerinin anlatıları nasıl şekillendirdiğini tartışır. | X | ||||
6 | Etkileşimli film, video yerleştirme, deneysel sinema ve sanal gerçeklik gibi alanlarda dijital medya anlatıları yaratmak için gereken özel teknik ve estetik becerileri temel düzeyde icra eder. | X | ||||
7 | Teknik, entelektüel ve sanatsal bakış açılarını kullanarak bir film veya dijital medya sanatı çalışmasını eleştirel biçimde analiz eder. | X | ||||
8 | İş güvenliği ilkelerini ve etik davranış normlarını takip ederek bir sinema veya dijital medya işinin üretilmesinde yönetici ya da ekip üyesi olarak görev yapar. | X | ||||
9 | Küresel ölçekte çağdaş bilimsel, toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasal, kurumsal ve sektörel gelişmelerden haberdardır. | X | ||||
10 | Sinema ve dijital medya alanlarını çevreleyen problemleri hukuksal, bilimsel ve profesyonel açılardan tanımlayıp çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Sinema ve Dijital Medya alanlarıyla ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale" Level B1). | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest